Kod mm
Eftersom detta arbete startade så pass sent på terminen så kommer en hel del kod med…
Hämta koden (denna kod får ni ta som den är…)
Endpoints:
Nytt spel
level = nivå på spelet
http://student.oedu.se/~jf/web1/web/ttt/index.php?e=new&level=[1,3] 1 = type slump 2 = halvsmart 3 = går ej att vinna emot
Nytt drag
game_token = unik token för spelet…
pos = var på brädet man ska lägga från pos 0 till pos 8
http://student.oedu.se/~jf/web1/web/ttt/index.php?e=move&token=game_token&pos=[0,8] pos på brädet: 0 1 2 3 4 5 6 7 8
typ en datastruktur på svaret…
{ "board": [0,0,0,0,1,-1,0,0,1], // 0 = tomt, -1 = O, 1 = X "state": { "error": 0, // 0 = inga error, -1 = taken, -2 = fel person la, -3 = spelet är readan slut "status": 0 // 0 = spelar, -1 = O vann, 1 = X vann, 2=oavgjort } }